>

Drömmar om fiskar som blir till hundar och chefen pimplar på parketten

 

 

Det verkar som att Gäddor och min stundtals stora rädsla för hundar smygit sig in i mina drömmar. Håller jag på att tappa greppet? Har jag redan gjort det? Vad är verklighet och vad är dröm? Ibland så krokar man på en och annan drömfisk då man liger och snusar som bäst, Jag har haffat en hel del godkända fiskar i sömnen. Ibland har man precis som i det verkliga livet också ett riktigt skitfiske, Knäckta spön,Hundangrepp och slagsmål. Här har ni en dröm från Oktober som gjort intryck.

Drömmen med olyckligt slut.
Jag befann mig på en klippa mycket likt de vi har här på västkusten, solen hade börjat gå ner ochh vinden var tropiskt varm. Ett riktigt fint ställe som jag rekomenderar att ni besöker i era drömmar. Jag får ut flugan 15-20 meter i den hårda vinden och börjar ta hem den snabbt, Badaaang! så small det på en fin Jack Crevalle, Det visade sig att det gick tropiska sanbbsimmare här. Jag fajtade den stenhårt för fisken började dra runt ett stort klippblock och jag insåg att jag kommer mista den om jag inte håller spöet högt och får linan över klippan. Lustigt nog så står en kille med Afrikansk ursprung med röd keps och sular ut ett rejält bottenmete mot horisonten. Här höjs pulsen rejält, jag vill inte tappa fisken och jag vill inte trassla in mig och förstöra för en fiskebroder,jag kommer förbi honom utan att fastna. Men nu händer det märkliga: Allt vatten är borta, och fisken har bytts ut mot en mycket arg hund på kroken, Det är en grönskande savann där det nyss var ett hav och bakom mig har jag hyddor. Jag har bestämmt mig, Fisken eller numera hunden ska upp. Med rejäl press så vevar jag in den men då händer det oväntade den rusar emot mig! och jag blir så jävla rädd för den är så jävla arg och den biter mig i benet! Jag sätter mig upp i sängen och vevar med knutna nävar i luften då jag försöker dräpa byrackan. Jag väcks av min flickvänn som ropar "vad gör du?" en i sammanhanget berättigad fråga. Svaret? Jag är ute och fiskar...
Jag har funderat en hel del över denna dröm. Vars kom den Afrikanska killen ifrån? Hur kunde en fisk bli en arg hund? Och hyddorna bakom mig? Jag kan inte med säkerhet säga men om jag tänker logiskt så tror jag metaren är en flashback till då jag fiskade i Senegall där de metade från stranden, Hans fysik påminde om min atletiska guide jag hade där. Hans röda outfit och keps förblir dock ett frågetecken. Den tropiska fisken jag hade på kräver ingen Einstein att räkna ut vad det rör sig om, Helt enkelt en dröm fisk bara. Hunden då som attackerade mig? På olika utlandsresor har jag blivit "uppvaktad" av diverse labila byrackor då jag stapplat hem från krogen eller fiskat ensammen. Till sist hyddorna, Den uppenbara kopplingen är ett telefonsamtal jag hade med Gädd Joel, numera Håkärinngs Joel, Jag ringde honom för att kolla om vi skulle dra ut och fiska. För att verka trevlig så frågade jag hur läget är. Tydligen var allt på topp, Det hade varit kayak fest i Blekinge där konvertiter från flera länder sammanstrålade, Alla dessa hedningar som lämnat båtfisket bakom sig och numera sitter i kayaker hade samlats i en Vikingaby där de bodde i hyddor, eller var det tält? Det finns alltså ett logiskt svar även på drömmar. Då jag frågade Stefan "Masajen" som är chef på El-ge om detta blogginlägg kanske kan vara lite väl flummigt så får jag till svar "Näe det tycker jag väll inte, Jag drömde ju att jag borrat hål i parketten och satt och pimplade" Avslutningsvis så kan jag även nämna att jag nyligt drog min största Gädda på fluga i drömmarnas värld, Fisken vägde en bra bit över 10 kg och gav mig en bra fajt.

 

Min guide Anso från Senegall resan. På denna resa påträffades inga
obehagliga hundar bara trevliga människor, god mat och väldigt dåligt fiske.
 

 

 

 


Kommentarer



Kommentera inlägget här!



Namn  
Epost    
Blogg    


Kom ihåg mig?