>

Enhands Speykurs samt laddning inför VM i Flycasting

Idag hade jag en privat enhandskurs med inriktning på den fantastiska speykastet/underhandskastet.
Kalle, som min deltagare hette, var oerhört snabb på att snappa upp förståelsen runt det fysiska i flugkastningen och det tog inte lång tid innan bitarna föll på plats.

Vi började med de enkla grundstegen, vidare till vinklade kast och till sist lite trixkastning och Kalle fick det att se enkelt ut i slutet utav kuren. Det är för mig riktigt roligt att se när nya kastare utvecklas och hur snabbt det faktiskt kan gå ibland! Kika här om du är sugen på att ta det lilla steget till att förbättra din kastning - www.kastkurs.se

Framåt småtimmarna fiskade vi ihop och jag visade honom lite fisketekniker.
Det togs faktiskt 2 lax i ån idag, tyvärr var det varken jag eller Kalle som höll i spöet, men vad gör det?

Nu börjar det även VM i Flycasting närma sig för min del och formen börjar bli riktigt bra!
Med 15´spöet känner jag att jag dagligen får jämnare och jämnare toppar runt 47 meter på höger sidan och någon meter kortare på vänstern.
Jag fick för två veckor sedan mitt nya 18´spö och det är en redig påk som kräver sin karl för att sätta fart på.
De kast man träffar tycks aldrig landa... Förhoppningsvis hinner jag få min nya tävlingslina här i dagarna också.
Imorn blir ytterligare en kurs, dock i lilla kastdammen ute i Torslanda, tänkte kastträna lite innan och efter.

Vi hörs!

/Tellis

Kalle skickar i väg ett kast.

Kommentarer



Kommentera inlägget här!



Namn  
Epost    
Blogg    


Kom ihåg mig?