>

Tellis funderar - del 5

I dessa tider står jag dagligen i valet och kvalet om det ska laxfiskas eller kustfiskas för min del. "Tyvärr" väger det oftast över till laxens fördel. Det är mycket därför det inte bloggas så flitigt under sommaren om just havsöring då jag inte hinner ut så mycket.

Jag var dock ute en timme igår i blåsten utan vidare resultat, hade ett följe av en 35-40cmare som tyvärr vände precis vid fötterna. Vattentempen var igår 17grader där jag mätte vilket börjar närma sig bra läge igen!

Nu när vi börjar närma oss september blir fisket allt bättre och man kan ha riktiga kanondagar de sista 3-4 veckorna! Då kommer det att bli mer kustfiske för min del.
Som det ser ut just nu verkar det som att även denna höst kommer att blåsa bort, vi får hoppas att det håller sig lite lugnare nu de närmsta veckorna.

Några utav mina favoritflugor till höstfisket är Göteborgs Räkan och Mallard Xpress. Även creamfärgad Dräparmask kan vara ruskigt giftig!

Så, ut på kusten med er och däng för klatta livet, 1 oktober är tyvärr närmre än vad vi vill erkänna...

/Tellis
www.tellis-flugfiske.se


Grov kustöring ifrån hösten 2008.


Kommentarer



Kommentera inlägget här!



Namn  
Epost    
Blogg    


Kom ihåg mig?