>

Underbara veckor i Orkla!

Nu är man hemma igen efter 2 underbara veckor i Orkla, Norge.
Det har varit en riktigt go resa med mycket fiske, många skratt och en mycket lyckad 5-dagars kurs den sista veckan.

Min första vecka spenderade jag på Övre Ekli där jag och 10st andra delade på sträckan med ett så kallat "passfiske". Vi var delade på mitten och fiskade 8 timmar, vilade 8 timmar, fiskade 8 timmar, vilade 8 timmar osv osv. Under den första veckan fick jag landat 5st laxar med en topp på 4,5kg, utöver dessa tappade jag 2st fiskar precis framför fötterna samt en hel del dragningar och hugg.

Den andra veckan startade med 2 dygns privat fiske på kurssträckan med kompisen Jonas.
Här hade vi det riktigt bra, ca 350meter på två personer under två kvällar/nätter!
Första natten gav 2st grilse (smålax) till mig och likaså till Jonas.
Andra natten gav mig 2st 4kilos laxar på två vändor samt 1 lika stor tappad!

Under kursveckan lyckades kursdeltagarna lirka upp hela 9st laxar och 4st havsöringar, ett mycket bra resultat!
Kursveckan/kurssträckan gav totalt 21st fiskar, 15st laxar och 6st havsöringar.
Mitt privata fiske under denna två veckors period gav mig 9st laxar och en havsöring som låg runt 2,5kg, samt 4st tappade laxar och en hel del hugg/dragningar.

För mer bilder och rapport: www.tellis-flugfiske.se

Kommentarer
Emil

Go Tellis!



2010-07-30 @ 10:35:05



Kommentera inlägget här!



Namn  
Epost    
Blogg    


Kom ihåg mig?