>

Tellis funderar - del 8

Nu har hösten kommit med besked och fiskepassen blir allt färre.
Än så länge kan man ha fina dagar i sjöarna och fiska efter regnbåge men en dag som denna stannar man nog hellre hemma. När man ändå är hemma och har lite tid över är det ett fantastiskt tillfälle att börja binda flugor inför nästa säsong. Jag tänkte dela med mig ett utav mina favoritmönster på laxflugor. Flugan görs sig riktigt fin i alla vatten och har alltid en speciell plats i min flugask!

Glödhäck
Tubslang: Small, Fl.red
Kropp: Silver Braid, bind ca 1cm kropp
Stjärt: WingTag Fibres - Hot Orange, ca 1cm lång
Undervinge: Svart Räv, ca 2-3cm långt
Fronthackel: Svart hönshackel
Övervinge: Svart Räv, ca 5-6cm långt
Conehead: Silver small


Mörrumslax på 108cm (ca 12-13kg C&R) som klippte en Glödhäck på 3-4cm


Kommentarer
Janne

Dina flugor är alltid riktigt snygga. Och bevisligen ger de fisk också. Bindning pågår, rapport till våren om det gav ngt.



2010-10-21 @ 00:49:32



Kommentera inlägget här!



Namn  
Epost    
Blogg    


Kom ihåg mig?