>

Tellis funderar - del 7

Igår var jag en sväng i Örekil med mina goda vänner och kollergor Jonas och Mattias ifrån fiskeresor.nu. Det var en mycket trevlig dag fast den blev lite kortare än vad jag är van vid.

Vi började inte fiska förren kl 11:00 så vi missade det spännande morgonfisket.
Men vad gör det när jag fick landat en liten grilse i första repan!
Vi fiskade på A-sträckan och jag tog fisken i den spännande poolen "Utterhåla".
Detta är en pool med väldigt mycket sten, både synliga och under vattenytan. Det roliga med denna fisk var att den hade inte direkt något vatten att rusa på utan den hoppade systematiskt i mellan alla stenar och var säkert uppe i luften 6-7ggr innan jag fick styrt in den i mellan träden. Ett snabbt foto i vattnet och sedan fick han simma hem igen.

Fisken tog på "Den Vanlige" med 3cm vinge - en perfekt fluga för Örekil i mina ögon!
Jonas fick under eftermiddagen en grymt fin havsöring på ca 2-2,5kg och på kvällen fick han landat sin första Örekilslax, en fin fisk på ca 3,5 (C&R).

Nu blir det lite jobb här i dagarna och sedan drar jag och Emil ifrån EL-GE Sportfiske upp till Örekil för att försöka oss på de lite större laxarna!

/Tellis
www.tellis-flugfiske.se


Kommentarer



Kommentera inlägget här!



Namn  
Epost    
Blogg    


Kom ihåg mig?