>

Siss Svensson rapporterar från sin laxsommar 2011



Ett mail damp ner i Martin "Punkarn" Karlssons mailbox. Det är från Siss Svensson vars fiskesommar tål att dokumenteras i ett forum som detta. Så här står det b la i mailet:

Har som jag berättade för dig, haft en rekordsommar när det gäller laxfångst i kilo, under sommaren har jag tagit 43 kg lax enbart på fluga, fördelat på 7 fiskar. Detta året slog jag mitt personbästa med 10 kg, innan har jag bara lyckats få laxar under 2 kg fram tills i år. Det började 1 juni med laxen i Mörrum på 12,08 kg i Pool 27 (bilden ovan)
Sedan  fiskade vi Vecka 28 i Namsen på Seem gård i Grong, där tog jag 4 laxar, 5,2 kg, 4,3 kg, 4 kg och 3,6 kg. (har tyvärr inga bra  bilder)

Fortsatte sen Vecka 29 till Orkla och fiskade på Övre Eikli där tog jag en på 7,2 kg (bilden nedan), vilket blev rekord för den veckan.


Var sedan några dagar i Driva, där lyckades jag få en 6,8 på kroken, den var 96 cm lång, men väldigt smal (bild nedan)

Man kan väl säga att jag haft en fantastisk säsong, längtar till nästa.

/Mvh Siss Svensson


Vi lyfter givetvis på fiskekepsen åt en fantastisk prestation och fina resultat!

Kommentarer
Flugfiske Hans

Helt grymt, bara att gratullera :)



Blogg: http://h2o-flugfiske.se
2011-10-24 @ 13:15:50
JOJJE

Grattis till en grym säsong...



2011-11-05 @ 15:04:43



Kommentera inlägget här!



Namn  
Epost    
Blogg    


Kom ihåg mig?