>

Gamla meriiiiter.

2005. H-öring  tidvattenpool.  Norge.  Black&silver 6cm tub.  Lpxe 12.6 #7-8  Sjunklina

Masajen mannen! (Stefan/Chefen och ägare el-ge) drar +20 torsk i Norge, Simon drar blank lax i Norge
el-ge Team Tomas fullständigt regerar i Norge med lax varannan dag trots sämsta förhållanden.
Team Albin nyper havsöringar. Team Micke A.K.A trädgårdsmästaren/Smegol/zpey micke lurar på luriga ställen och får luriga fiskar...
Alla tar fisk! men de hänger ju också ihop med att dom fiskar. Själv knegar jag...och ser förhoppningsvis till att folk får fisk. Och de vet jag att dom gör.
Känslan då en kund kommer in och har kört mina tips och dragit fin fisk är sjukt kul. Som en stammis som nötte lax i lilla edet utan större framgång. Mitt flugtips med stor tub...mycket större än vad han normalt använt gav fisk. Trots alla sköna historier från sköna kunder så ska det medges att jag hellre hade vibbat upp dessa fiskar själv.
I övrigt så vill jag hylla den stämmning som vi har i butiken tack vare våra kunder, alltifrån inbitna hardcore fiskare och söndagsfiskare som mest grillar korv. Alla har sina historier, för många för att skriva här...
Vad sägs om kunder som lånar ut Sydafrikanska flugfiske magazine och ger kontakter till St lazarus banks i Afrika. Eller som bjuder ner en till Australien, eller som bjuder på sig själv och berättar om ofrivilliga simturer och brutna spön. Alla är favoriter. Igår fick vi två kommentarer som vi egentligen borde föreviga genom att rista i en stentavla. En kund som alltid är glad säger "fan jag känner mig ju nästan som eran bruuuuscha" varpå en annan tidigare under dagen säger till sin kompis "han fixar allt, skriver ner nummer till hela stans fiskebåtar" sen säger han till mig "jag älskar dig mannen"
En sak är säker. Kunden ÄR KUUUNG!

Kommentarer
Steff

Grymt...



2011-09-03 @ 00:17:02



Kommentera inlägget här!



Namn  
Epost    
Blogg    


Kom ihåg mig?