>

Bindkurs med Tellis - Havsöring

Förra veckan fick jag äran att delta under en av Tellis bindkurser som vi anordnar i vår Göteborgsbutik. Vi var totalt 6 personer som fick följa Tellis instruktioner.


Jag som är nybörjare inom flugbindningsvärlden tyckte det var väldigt roligt och lärorikt. Han lärde oss att binda flera olika mönster: dräparmasken, magnus, mallard xpress, göteborgs grisen, rusty bugger samt en tobisfluga.
Själva kursen väckte ännu mer intresse för mitt flugbindande och att kunna riktigt vassa mönster för havsöringen när jag är en västkustbo är ju inte alls helt fel?


Sammanfattning av bindkursen med Tellis: Svin roligt och givande! Rekommenderas starkt till folk som är nybörjare på flugbindningsfronten eller till folk som vill finslipa tekniker och lära sig nya mönster.


(för mer information om bindkurserna, klicka här!)




Kommentarer



Kommentera inlägget här!



Namn  
Epost    
Blogg    


Kom ihåg mig?