>

Med flugspö i Lofoten

Så damp det ner igen, ett mail med härliga bilder från Peter Alexanderssons tur till Lofoten. Man skulle lyckas med konststycket att landa hälleflundra på fluga. Så här gick det:
 
Hej på er!
Lovade att skicka ett par bilder från min tur till Lofoten (Nappstraumen).A tt flugfiska i havet är grymt spännande tycker jag, med stor variation på arter och storlek. Ett par ok flundror blev det! Fick även stor torsk,sej och blekor på mina stora flugor (en påse flash på dubbel cirkelkrok.....).Med snabbsjunkande linor (700 grain) når man ner på 30 meter om strömmen inte är för stark.Sjunklinor med stum kärna är att föredra, hemtag i rask takt ger mest påslag är min erfarenhet efter ett par rena " flugfiskeveckor" i salt Norgevatten......!!!!!. Prova detta fiske om du vill känna på styrkan i våra "egna" supersnabba fiskarter!!!!!....(kom dock ihåg att lägga på ordentligt med bra backing på rullen).
Mvh Peter Alexandersson
 
 

Kommentarer



Kommentera inlägget här!



Namn  
Epost    
Blogg    


Kom ihåg mig?