>

Presentation



Hejsan

Oskar Andersson heter jag. Jag är född och uppvuxen i Kungsör som ligger i Västmanland.

Nyligen flyttade jag ner till Göteborg för att börja på ett nytt liv med jobb på EL-GE sportfiske, salta bad längst kusten och såklart mycket fiske efter lax, havsöring eller annan typ av befenade varelser.

Jag började mitt fiske med ett metspö på bryggan när jag knappt kunde gå. Därefter var det spinnfiske efter gädda och abborre som tog upp mina tankekraft. Efter att jag 9 år gammal fick mitt första flugspö är det den typen av fiske som har stått mig allra närmst.

Under mina tidiga tonår reste jag varje sommar till antingen jämtlands fjällvärld eller till områden strax norr om Kiruna. Fisket efter harr, öring och röding i kristallklara vatten tilltalade mig och lärde mig mycket, inte bara om fisket utan även om att vistas i vildmarken. När körkortet var i hamn började jag intressera mig för laxfiske med tvåhandsspö. I början gick resorna till forshagaforsen och dess laxar. Efter att ha lärt mig grunderna styrdes skutan mot Norge och framförallt Beiarn. Beiarelva har en stor plats i mitt hjärta och jag försöker besöka denna älv varje sommar.

Numera har jag guideuppdrag på Grönland och har hållit i grundkurser i flugbindning.

Kom gärna in till butiken och säg hej!



Kommentarer



Kommentera inlägget här!



Namn  
Epost    
Blogg    


Kom ihåg mig?