>

Arktiskt klimat vid Kullsjön

Under söndagen skulle jag, Johan och Olle fiska i Kullsjön. Vädret visade på starka vindar och mulet men det har aldrig hindrat fiskesugna spösvingare. Johan är nyinflyttad till Göteborg och hade inte fått med sig all fiskeutrustning däribland vadare. På morgonkvisten när vi skulle hämtas upp sprang jag således upp och hämntade mina reservvadare. Ute vid sjön var det dags att klä på sig och det visade sig att den lilla detaljen vadarskor inte fanns med i våra beräkningar. Johan fick helt enkelt improvisera och dra på sig löpardosorna. Fisket startade och redan i andra kastet suger det tag en fin fisk på min flicksländenymf. Efter ett par hopp väljer den att hoppa sig lös och jag kunde återgå till mitt kastande. Ytterligare 30 min senare kunde jag konstatera 3 tappade fiskar och snudd på förfrysta ben och 0 känsel i fingrar och tår. Johan klagade på ömma tår och det var ingen som blev särskillt förvånad...

Fiske var riktigt bra men det stora problemet för min del var att kroka fisken, mina stelfrusna händer och fingrar gjorde inte saken bättre, så fort fisken högg så tappade jag linan och krokningen blev inte perfekt direkt. Vi lyckades ändå landa och återutsätta 15 fiskar och tappade nästan lika många. En lyckad dag i Kullsjön men nästa gång ska jag klä mig varmare och stoppa ner handvärmare i handskarna.


Kommentarer
Tomas Qwarfordt

Det är kul att läsa. Ja fiska också igår kallt som f bor på Björkö. Men är inte så duktig ännu



2012-12-01 @ 12:07:09
zeb

kontrast till sommarfiske!



2012-12-04 @ 16:08:46



Kommentera inlägget här!



Namn  
Epost    
Blogg    


Kom ihåg mig?