>

Simon i Hökensås

I helgen som var begav jag mig med två kamrater till Hökensås. Denna destination var något nytt för alla tre, så det blev lite av ett äventyr i sig. Jag och Peter Svensson stack upp efter jobben torsdagkväll och anlände i Hökensås runt 22-23 tiden. Väl på plats möttes vi av min barndomskamrat Oliwer Pesonen som hade kommit tidigare samma dag och testat fiskelyckan i några timmar utan något som helst krokning. Dagen därpå var alla tre super laddade och vi drog ner till en sjö som heter Sänksjön. Efter bara 15 minuter lyckades jag kroka en regnbåge.. Fisken var den största regnbågen som rapporterats in från denna sjö 2011 och 2012 med en vikt på 1,4kg tyngre än tidigare "rekordet". Denna fisk gav mig ett nytt PB och fisket forsatte visa sig vara helt okej resten av resan. Vi landade ett gäng fina regnbågar, käkade gott och hade det allmänt gött!

För att läsa mer om Simons tripp till Hökensås och hans jakt efter stora regnbågar, [Klicka Här]!
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer



Kommentera inlägget här!



Namn  
Epost    
Blogg    


Kom ihåg mig?