>

Punkar'n hjärta aborre

 
Jag och Sandra for ut och vibbade en sväng när den här abborren nöp en gäddgluga motsvarande halva dess kroppslängd. Sportfiskebranschen ska vara denna aborre evigt tacksam, den fick oss alla att börja fiska. Det blir en storsatsning till våren med Bambi (Jonathan i Göteborgsbutiken), killen med de vackra ögonen. Den här fisken fick givetvis simma tillbaks, detta till trots att det faktiskt är ett fint bestånd utav 3-4 hektors fiskar i sjön och jag då inte har något emot att plocka upp någon matfisk ibland. Aborren är en fantastisk matfisk som jag är evigt tacksam att den finns, utan den hade jag kanske aldrig funnit fisket eller jobbat i branschen. Aborre är chef!

Inom kort kommer en artikel med beskrivning på ett par riktigt vassa gäddflugmönster till höstgäddan. Har även en grävande intervju på en av våra teamfiskare i pipelinen. Den lär dyka upp även den inom kort.


Kommentarer



Kommentera inlägget här!



Namn  
Epost    
Blogg    


Kom ihåg mig?