>

Vertikalfiske från flytring

Vår alltid lika innovative teamfiskare Peter Alexandersson har en härlig tendens att ta ideér som vanliga människor oftast bara tänker hela vägen ut. Nytt på tapeten är vertikalfiske från flytring, och givetvis tar han det hela vägen, spana in bilderna och hans senaste mail nedan.

"Hej på er!
 
Jag har "pimpat" min pontonbåt för vertikalfiske efter aborre, fördelen är markant om man jämför med båt. Man ligger lättare still ovan fisken med hjälp av simfötterna, mindre avdrift och längre tid på varje släpp! Nackdel är ju att man inte tar sig några längre sträckor om det blåser rejält. Jag fiskar vertikalt över fisken med dropshottackel och levande betesfisk (sjukt effektivt). Gärna 15 cm abborrar eller sutare till de stora borrarna. Ibland driver jag med samma tackel i olika farter tills fisken tar, då använder man årorna och bromsar eller höjer farten samtidigt är man fullt koncentrerad på ekolodet,sjukt spännande fiske måste jag erkänna. Dessutom får man ruggig ryggträning på köpet!!!! :)

Hälsningar Peter Alexandersson"
 
 
 
 

Kommentarer



Kommentera inlägget här!



Namn  
Epost    
Blogg    


Kom ihåg mig?