>

Nya flugmönster

Nu när köldknäppen kom till södra Sverige dog alla planer på att åter dra ner till skånekusten i jakt på havsöring. Istället har jag bundit en del flugoir som ska testas både i Skåne men framförallt här på hemmaplan. Jag arbetade fram en räka som under första veckorna kommer användas flitigt sen tog jag mod till mig att binda en fisk som mäter 15 cm. Denna ska fiskas på sommaren på lite djupare vatten efter sillätande storöringar.

Så här gör du dom:

Material:
Krok: Danish seatrout strl 6
Stjärt: Antrongarn i färgen orange, oranga gummiben, flourofiber i färgen orange
Ögon: Räkögon som du kan köpa färdiga eller bränna själv av nylon som du sedan doppar i svart lack.
Ryggsköld: Orange antrongarn
Kroppshackel: Brunt metz softhackel
Kropp: Orange STF-dub


Kommentarer
Lena i skogen

Fina flugor! Ska de användas som flyt eller sjunkflugor?



2013-01-16 @ 18:46:15
Oskar

Detta är sjunkande flugor som kan fiskas med allt från flytlina till tunga sjunklinor.



2013-01-18 @ 12:56:32



Kommentera inlägget här!



Namn  
Epost    
Blogg    


Kom ihåg mig?