>

Oskar på hal is

 
För ett par dagar sedan var jag ute och pimplade abborre. Detta fisket är nästan helt nytt för mig. Alex hade en plan med dagen, vi ska ut och pimpla i hans hemmavatten som kan hålla stor abborre. Då jag var ledig, hade sjuk fiskeabstinens och det skulle bli gött väder var det ingen tvekan på att följa med.
Väl på plats kunde vi konstatera att isen var hållbar och att första viken kändes het. Fisket började och det dröjde inte länge föräns första borren var på land. Det var en dag som gick i abborrens tecken. Vi landade fisk var och varannan minut och vädret var underbart. Dagens höjdpunkt var när jag mitt på dagen fick upp en liten öring som var smal som en pinne och svart som en lakritsbåt. Efter dagens fiske kunde vi summera till ca 60 borrar och 1 öring. Ingen jättestorlek men vad gör det när man fick vara ute i naturen och ha en underbar dag
.
 
 
 

Kommentarer



Kommentera inlägget här!



Namn  
Epost    
Blogg    


Kom ihåg mig?