>

Petras fiskrecept

Att fiska tillhör väl inte precis mina stora passioner.
Att tillaga fisk däremot är något jag brinner för.
 
Så många säger att fisk inte är gott. Torrt, tråkigt och så finns det ben i också.
Fel, fel, fel, säger jag.
Rätt tillagat är fisk en gudagåva från havet.
 
Jag har växt upp med en pappa som alltid fiskat. Somrarna har jag tillbringat på västkusten och då fick man fisk till middag sex dagar i veckan. Minst! Många av recepten som kommer att dyka upp är från min barndom. Sedan hamnade jag i "el-ge familjen" och har på så vis turen att få pinfärsk fisk på bordet utan att själv behöva fiska upp den.
Det är inte svårt att laga fisk. Själv tycker jag många gånger det är lättare än med kött.
Vissa saker går det inte att fuska med. Stek alltid fisk i riktigt smör. Och snåla inte med smöret. 
 
Planen är att en gång i veckan dela med mig av mina favoritrecept till er. Ni kommer hitta recepten under kategorin "Petras fiskrecept". 
 
 
Min förhoppning är att inspirera till fina fiskar på middagsbordet. (Ett och annat skaldjur kommer också att dyka upp).
 
 
 
 
 
 

Kommentarer
Walter

Detta ser man verkligen fram emot. Jag är en av dem som tycker att det är svårt att få till fisk hemma i köket. Så trots att man fiskar för jämnar äts det sällan fisk.



2013-03-27 @ 23:48:35
Anonym

Petra!
100%
//KUNGEN



2013-03-28 @ 16:39:04
Jeanette Bjorklund

Det ska bli spännande att följa. Har ätit några Petras fisk recept, och jag kan garantera att de är goda.



2013-04-05 @ 21:34:50
Anonym

Börja med Havsöringen som ligger i tiden :)
Bra tänk El-Ge



2013-04-05 @ 22:11:47



Kommentera inlägget här!



Namn  
Epost    
Blogg    


Kom ihåg mig?