>

Pappas pojkar i Baltak

I helgen var vårat fiskegäng en tur till Baltak för att försöka lura bågar och öringar.
Det var 5 år sedan jag var där och jag hade inga förväntningar på detta fiske då jag tidigare upplevt att det varit väldigt mycket folk och väldigt lerigt. Jag åkte helt enkelt med inställningen att det skulle bli kul att komma ut med grabbarna och ha en go stund vid vattnet.

 



































Väl på plats löste vi korten och började fisket i pool 1. Jag och Patrik gick nära varandra och det tog inte många kast innan en trött och färgad båge nöp min fluga. Jag måste väckt den ur en djup sömn för den var bara att veva in. Tre kast senare högg en ny fisk min fluga och denna var det fart på. Fina rusningar och ett par hopp bjöd den på innan jag kunde lossa flugan och låta en fin båge på ca 1,5 kg gå tillbaka. Efter detta fiskade vi på, Danne och Matte nötte på bra i åns övre och mellersta delar medan jag och Patrik gick lite längre ner. Jag lyckades kroka ett par fiskar i nedre delarna av pool 3 medans fisket tyvärr gick rätt trögt för de övriga grabbarna. Efter lunchuppehållet gick jag och Patrik ner till pool 4 där jag hittade ett parti som höll väldigt mycket fisk. Jag fiskade en liten montana på djupet och väldigt långsamt och lyckades på så sätt landa 3 fina fiskar på samma ställe. På samma ställe tappade jag även 2 fiskar.

 
 
Patrik som inte lyckats lura någon gick ner och intog samma position som jag haft och efter 2-3 kast lyckas även han kroka och landa en fin fisk.
Efter detta gick vi uppåt igen och Patrik hittade ett par fiskar i pool 3 som tog hans lilla svarta streamer med gummiben. Rapporten från Danne var en landad och en tappad medans Mattias tyvärr blivit krasslig under dagen och legat och dunat i bilen ett tag.
Sett över dagen hade vi en otroligt trevlig dag. Fisken var lite grinig och man behövde verkligen fiska sakta för att få dem intresserade. 

 
 
Just det, det var lika mycket lera som sist.....
 
 
 

Kommentarer



Kommentera inlägget här!



Namn  
Epost    
Blogg    


Kom ihåg mig?