>

Pisstofflor och tuggtobak, 5 saker du behöver som vi inte säljer

 
 
Här är prylana vi aldrig lär sälja men som du inte bör vara utan. Lyssna och lär, slipp besvär!
 
1: Piss tofflor: Köp billiga, ett eller två nummer förstora. Användningsområde: Som namnet antyder, då du ska slå en drill bakom knuten eller byta om vid bilen då du tar av/på vadare. Varför för stora? Då man nyttjar tjocksockor är det tämligen obekvämt med för små tofflor. Vad ni än tar er för i livet så köp inte flip-flops till piss-tofflor, det är katastrof att med tjocka ullsockor klämma in sina tår i ett par sådana. Har du ett par träskor? Ta dom.
2: Gummisnoddar: Dela spöna på mitten och sätt ihop med gummiband, rulla runt övre linföraren trä inte över toppögglan pga risk att knäcka topdelen. Min första linförare på mitt enhands klass #10 har jag lindat fast med gummiband och fiskat med hela året fram tills nu då den sprack då har jag tejpat med silvertejp (se punkt nummer 5). Gummisnoddar är även det som håller uppe de för långa armarna på min fiskeskjorta.
3: Thermos mugg: Vi säljer faktiskt varianter men då min är från Claes Ohlsson får den vara med. Dagen skall alltid börjas med 5 koppar svart Zoegas skånerost. Du sveper den första hemma och går sedan på toaletten, De övriga fyller du din thermos mugg med och dricker upp i bilen, vid vattnet eller inne på El-ge, Denna rutin är viktig för mitt och ditt välbefinnande.
4: REDMAN tuggtobak: Jag är periodare på detta och har varit i 14 års tid. Skön förpackning som du bör tejpa med kontorstejp då den annars lätt går sönder. Luktar som russin & frukt! jobba in det försiktigt i munnen, tryck mot gommen varsamt, lägg upp som en vanlig snus under läppen, kombineras förslagsvis med punkt 3.Ingen nikko kick men rogivande på ett annat sätt, Brukas uppskattas av andra. Lite kritisk till namnet "Redman" då jag förmodar att det är ett postkolonialt ord för de folk vars land den vita mannen stal.
5: Silvertejp: Stefan "Masajen" Hansson som är chef och ägare på el-ge åker aldrig iväg utan 4-5 rullar silvertejp. Till vad? svaret var kort, koncist och auktoritärt "ALLT"
 
Från vänster: 1:Pisstofflor. 2:Gummisnoddar & Silvertejp
3:Thermosmugg med Zoega skånerost 4:Redman tuggtobak
 

Kommentarer



Kommentera inlägget här!



Namn  
Epost    
Blogg    


Kom ihåg mig?