>

Laxrace i Edet

I onsdags var jag och en kamrat uppe och prövade lyckan i Lilla edet. Vi hade fina förhållanden från start och redan i första repan suger det i för mig del. En liten svart fluga lockade upp en fin lax på 6,5 kg.
 
 
 
Efter detta tog jag det lugnt i nån timme innan det var dax att gå en repa till. I dagens andra repa smäller det igen. Denna gången var det en arg hane på 93cm som efter en hård fight fick friheten tillbaka. 
 
 
 
Både kompisen Danne och medfiskande Anders tappade varsin lax denna dag som var riktigt het!
Nu far jag upp till Beiarelva på El-Ge resan. 5 förväntansfulla gäster är med och vi räknar med en spännande vecka i nordnorge!
Uppdatering kommer när jag är tillbaka!
 

Kommentarer



Kommentera inlägget här!



Namn  
Epost    
Blogg    


Kom ihåg mig?