>

Vulgatafiske med Team-Agne!

Vårat senaste tillskott i teamet är Agne Sjöberg. I helgen var han ute med en kamrat för flytringsfiske efter Regnbåge i Abborresjön. Såhär skriver han:
Jag hade riktigt trevligt fiske igår med vännen Olle! Trögt på dagen med två landade för mig och tre landade för Olle. Vid 20 tiden började det kläcka en del vulgata (det hade kläckt en del under dagen men mycket vind gjorde det svårt för fisken att se dem) och fisken började vaka. Samanlagt så landade vi 8 fiskar var, 6 av dessa tog på min vulgataimitation och 2 på flicksländenymf. Sista fisken jag fick var på 47 cm och vägde 1,2 kg. Trevlig dag för en som mig som sällan fiskar torrt!
 
Med denna fluga hade Agne rock´n roll i Abboresjön
 
 Sur fisk, glad Agne
 
 
 

Kommentarer



Kommentera inlägget här!



Namn  
Epost    
Blogg    


Kom ihåg mig?