>

Totalt jävla mörker...

...är inte bara namnet på ett punkband som jag såg för en sisådär 11-12 år sedan i Umeå på "Punkfest 6" festivalen, låten "Helvetespunk" är en favorit. Desvärre så kan även denna årstid kallas samma sak på grund utav de få ljusa timmar vi har till godo varje dag. Det enda jag ser i detta mörker då jag tittar ut från butikens fönster är Toys r Us överfeta starkt lysande skylt. Inte ens helgerna är det ljust då jag går hem efter stängning klockan 16:00 Flugbindningen är fortfarande strödd över lägenheten och jag band endast en fluga för fyra veckor sedan för fisket på det supheta stället "Kanylen" Ett ställe som Peter på El-ge döpt efter att han höll på att trampa på en kanyl bland allt bråte, En fantastisk plats! Tillbaka till mörkret i vardagen, Vad ska jag göra? På min to-do lista så finns

1: tejpa fast en spöring,

2: tejpa en ryggsäck

3: tejpa ett par stövlar

4:  tejpa ihop mobilen

Det jag talar om är alltså vapenvård! fram med bryne, olja, fett, öl, kaffe, spöwax, lim, beef jerky, tråd, lack, såg och tejp, väldigt mycket tejp. Där har du mina främsta tips på att hålla ångesten i schack de dagar mörkret hinner lägga sig innan du hinner ut i vassen. Glöm inte tejp!

 


Kommentarer



Kommentera inlägget här!



Namn  
Epost    
Blogg    


Kom ihåg mig?