Team EL-GE road trip

Vi har ett ställe som vi brukar besöka 2 gånger per år.  Bra fiske och grym mat brukar detta innebära. Denna gången tänkte vi testa sensommar/höst. Så här sent på året har vi aldrig vart här och funderingarna gick om fisket skulle vara lika bra som tidigare gånger. Så vi hade 3 hela dagar på oss att fiska.

2014-09-24 18.32.00
Så onsdag efter jobbet packar vi bilen och åker

DSC02682 Spindel2
Och eftersom jag kom sist i våran interna tävling förra gången fick jag nöjet att gå ner till spindlarnas näste nere i källaren och slå på vattnet.

DSC02700 DSC02702
Sedan packades bilen ur och in med allt i stugan för att börja förbereda oss för 3 dagars fiske.

Första kvällen satt vi kanske lite för länge och kanske fick i oss lite för mycket dricka för att verkligen va på tårna första dagen.

Så sen uppstigning på morgonen, snabb frukost, packa ner allt som skall med och sedan ta bilen + båten till sjön.

Nu skulle det äntligen fiskas. Tidigare resa gav oss 68 gäddor på 3 dagar och en hel del meter fisk. Så detta var utmaningen att slå.

Kvällen innan gjorde oss påminda varje gång det kom en liten våg och koncentrationen var verkligen inte på topp.
Första dagen var en riktig snip kamp och det kom upp 7 fiskar… avslutade tidigare än vanligt för att ge morgon dagen en större chans.

En av dagens fångster

Dag 2:

Vi visste att det skulle bli tuffare väder denna dag, vindbyar upp till 17 m/s och allmänt tungt väder.
Fiskade av flera ställen som tidigare gett bra fiskar och visst fanns det fisk men inte dom stora.

En som gillar Savage Gear Trouten.

Fram till lunch hade vi fått upp ca 11 fiskar , men efter-lunchen-gädda är alltid det bästa.

DSC02724 DSC02729
En välförtjänt lunchpaus och skydd från vinden.

Och efter lunch small det på ganska omgående på Peppes spö. Hann inte komma långt ifrån där vi hade lunchat.

Nöjd med sin fisk

Och detta fisket fortsatte fram tills solen gick ner.

Ännu en fisk upp

Grymt fint på kvällen

Totalt denna dagen blev det 23 gäddor upp.

Dag 3, Om det blåste sjukt mycket dagen innan så blåste det nu ännu mera idag. Gick knappt ankra båten för att fiska av vikar eller djup. Så det blev mycket trollning. Samtidigt började man nu bli riktigt trött. Vindbyar på 19-21 m/s skulle det blåsa idag och det blev vingligt och skumpigt i båten.

Untitled
Blåste en hel del och då mår man så här.

Untitled1

Vi fiskade av alla vikar som hade lä och det fanns en del fisk där med.

Och sista dagen bjöd på 23 fiskar upp i båten.

2014-09-27 17.06.36
Välförtjänt lunch paus i lä.

Trollning i hård vind.

Sammanlagt dessa kom 51 fiskar upp i båten, flera tappade och en hugg som jag fortfarande tror var min livs fisk tappad på dessa 3 dagar. Så vi klarade inte att slå förra resans resultat.

Men det är en tuff men spännande årstid och vi skall vara grymt nöjda med det som kom upp.
Vinnare på denna resa blev Peppe. Som får behålla pokalen hemma, eftersom han även vann förra gången.

Och förloraren som får gå ner i källaren och stänga av vattnet och även slå på vattnet nästa resa blev Dejan.

Så nu blir det ladda för SM-finalen i Sportfish Master som är om 2 veckor.
Men vi alla längtar och planerar redan nu för nästa gång vi skall hit igen. Och då hoppas vi att dom större gäddorna är mer på hugget.

Team EL-GE Predators – Tid Är Fisk

Spana in mer om oss i vår blogg: http://teamnymph.com/