>

Civilisationen

Igår kväll kom jag åter till min älskade folkabuss! Det var lite ovant att sova i en säng igen och tankarna snurrade rätt mycket om hur samhället fungerar samt så funderade jag på varför batteriet var tömt i bilen, det som driver kylen mm. Men efter att pratat med Mathias idag kan det vara att han inte fått stängt kylen riktigt efter sista gången han såg till bettan, får hoppas att det bara var så annars har räknat fel någonstans i energiförbrukningen :)

Jag vill tacka Mathias och Mia för att dom har sett över bettan under mina två veckor till skogs!

Vill också tacka kamrat Dennis som kom upp ännu en gång i tisdags, han hade med sig en massa godsaker och fick självklart nattplats. Så igår morse rev vi lägret och begav oss till sjö X, tänker inte säga något mer än att den ligger i Västra Götaland. Enligt säkra källor så finns det bara stor öring där!

Dennis var tvungen att åka och jobba några timmar men jag nötte på, det kläckte lite vulgator och vakade lite då och då. Jag hade några hugg men lyckades inte kroka något, senare kom Dennis upp igen och även Mathias med sin bror och far. Mathias lyckas få på en stor öring ganska omgående som tyvärr sliter sig, jag såg det på nära håll och det var lätt en 2kilos klump!!
Några hugg till har jag men ingen får upp något, stor fisk är svår att lura men vad spännande när man vet att det är riktiga klumpar som går i sjön!

Nu väntar några dagar med pyssel och fixande innan jag åker norrut nästa vecka, första målet blir Älvdalen i vanlig ordning.

Fridens liljor
Andreas (Spana gärna in min instagram andreasadiels)
 

Kommentarer



Kommentera inlägget här!



Namn  
Epost    
Blogg    


Kom ihåg mig?