>

Väntans tider

Inte en vulgata på hela dagen, hade verkligen hoppats på att det skulle bli idag! Det blev en liten öring på 37cm i morse sen blev det stendött. Det känns som att det är lugnet före stormen :) Istället för att fiska har jag mest ätit och vilat, vila sig i form är viktigt. När det väl kläcker blir det full fart. 
 
Bjuder på lite blandade bilder från dagen samt förklarar en del som jag får lite frågor om.
 
 
 
 
Barfota är melodin på "min" ö :)
 
 
 
 
Hur jag får dricksvatten har en del undrat och det finns ju en hel sjö full! Men för säkerhets skull har jag ett litet reningsverk,en enkel handpump som jag fyller en 6l vattenpåse. Så det är ungefär en gång per dag som jag får fylla den.
 
 
 
Sen hur jag håller liv i telefonen och kameror: jag har en powermonkey solcellsladdare, makalös manick med en batteri backup och en liten solfångare som man vecklar ut. Har haft denna sedan 2012 och den funkar fortfarande bra! Batteribackupen laddar lite mindre nu men det får man räkna med efter 4 år!
Den laddar som mest 5V men det finns en ny som laddar 12V och den blir det när den här lagt av, så kan jag ladda batteriet i stora kameran med.
 
 
Vädret skall hålla i sig så nu håller vi tummarna för morgondagen!
 
Fridens liljor
Andreas (för fler bilder, spana in min instagram andreasadiels)

Kommentarer



Kommentera inlägget här!



Namn  
Epost    
Blogg    


Kom ihåg mig?